Коротко про автора

Цей блог Українця та буковинця Михайла Павлюка, який ділиться своїми думками про суспільно-політичні події в Україні та Буковині, а також роздумами на особисті (приватні) теми.

Кандидат політичних наук, викладач кафедри міжнародних відносин Факультету історії, політології та міжнародних відносин Чернівецького національного університету. Євроатлантист. Активіст. Оптиміст.

понеділок, 23 листопада 2009 р.

Відповідь В. Карасьова на моє запитання у чаті

19 ноября состоялась интернет-конференция Вадима Карасева политолога, директора Института глобальных стратегий на тему: "Внешняя политика Украины: новые вызовы и новые задачи". Предлагаем читателям сайта ознакомится с ответами политолога.

______________


Пане Вадиме, оскільки питання стосується нових викликів у зовнішній політиці України, у мене питання про україно-російські відносини. Росія сьогодні веде цілком зрозумілу політику обмеження незалежності України. Нове покоління росіян за даними ЗМІ таку політику підтримує.
В Україні не має рейтингового (коли говорять про тих ОБОХ) політика, який би фахово у цих питання розбирався. Як на Вашу думку, чого більше у суперечностях двох держав - газу, спільної історії, небажання когось визнавати незалежність іншого, усього разом, т.д. І як можна спрогнозувати відносини з Росією після виборів Президента 2010 р.?

Михайло П.
18.11.09 15:13


В.К.



Ну відразу щодо прогнозу – ці відносини будуть дуже непрості. Хоча б тому, що, можливо Росія розраховує на те, що президентські вибори приведуть до влади більш проросійського кандидата. Але якщо суспільство не захоче різкого повороту – нам доведеться готуватись реагувати на нові наміри нового президента.
Росія не вважає Україну за реально незалежну країну. Росія хоче бачити в Україні таку умовну незалежність, вона вважає, що Україна відноситься до країн так званого "русского мира". Ось недавно патріарх Кирил запропонував розглядати всі пострадянські країни як країни "русского мира". А чому не європейського? Тобто багато хто в Москві саме так бачить Україну, але трагедія не в цьому. Трагедія в тому, що і в Україні багато хто так ставить питання. В цьому драма української зовнішньої політики. Не трагедія, але драма. Хіба можуть бути реально незалежні країни, якщо в них спільна історія? Хіба може країна розвиватися як незалежна в історичному наративі, який сформований в іншій державі? Це означає, що у нас не буде своїх історичних поразок і перемог, а будуть тільки спільні. Це означає, що ті історичні події, які не вписуються в російський наратив, не мають права на існування, що в нас тільки є перемоги спільної російської держави у війнах, і головне тут – держава, її сила, міць, потуга – а це російський культурно-політичний код. І у нас не було національно-визвольних рухів, змагань і намагань, тобто протоліберальної, протодемократичної історії, яка робить акцент на людині, на її прагненні до свободи. Ось питання, яке сьогодні дискутують – чи була у нас помаранчева революція. От партія регіонів каже, що це результат політтехнологій американських. Тобто ніякого руху за реалізацію виборчих прав людини не було. Була крадіжка влади у Януковича. Але, по-перше, це делегітимує українське демократичне десятиліття, коли з 2002 по 2010 рік відбулося 5 виборів – президентських і парламентських, на яких завжди перемагала опозиція. По-друге, якщо це була помаранчева саме революція, демократична, перш за все, то тоді це ставить Україну в один ряд з найбільш розвиненми країнами сучасного світу, легітимність яких будується на ліберальних революціях: Британія, Франція, США. Тобто через революцію ми входимо в політичну культуру європейського світу. В той час як Росія виступає з контрреволюційних позицій, не визнаючи навіть свою революцію 1917 року, героїзуючи Корчака, Денікіна і т.д. Проблема газу – похідна від проблем історії, суверенітету. Тому що якщо політики не володіють історичними сенсами, не знають історії країни в сенсі політичного виміру – вони будуть здавати позиції і по газу, і по флоту, і по решті проблемних питань. Ми ще знаходимося ментально, сенсово, ідейно в російських історичних кодах і наративах, що обмежує розуміння нашої належності до європейської групи народів. Це обмежує наш курс в ЄС і НАТО. Це не стільки системи економічної інтеграції, скільки моральні спільноти, які об’єднані моральнии політичними і економічними принципами. А вже в іншу чергу – питаннями військового і економічного співробітництва.




http://www.igls.com.ua/analytics/3653/

Немає коментарів:

Дописати коментар